torsdag, maj 18, 2006

Da Sasha blev gravid og jeg skulle være far...

... den første maj 2006 var jeg på vej hjem fra arbejde og fik en besked fra Sasha, hvor der stod at der var sket noget og jeg tænkte straks at min cdhylde var faldet ned og alle mine cd'er var afgået ved døden og bare tanken gav mig kuldegysninger og tårer i øjnene... Jeg skulle bare se ved cd'erne når jeg kom hjem... Var noget brændt?
Kom hjem. Kunne umiddelbart ikke se noget der kunne skræmme mig fra vid og sans - til jeg opdagede 2 knaldrøde streger på en tissepind. Jeg bor med Sasha i en en lille toværelses. Hun er utrolig meget hormonel og jeg har svært ved at kapere det. En ting er at grine af idéen og men når en idé bliver en realitet og man pludselig skal forholde sig til at ens bedste veninde er blevet gravid og at hun knap kender faderen, Heldigvis er han en fantastisk mand og 100 % gentleman, måske lidt for meget gentlemand, hvis man spørger Sasha. Men hvad skal der nu ske? Er vi ved at blive voksne? Når man ikke længere kun skal tage ansvar for sig selv, er man så ikke så tæt på voksen som man overhovedet kan være? og er det nødvendigvis godt? Min idé om voksenhood er at jeg åbenbart har udviklet en form for rengøringsvanvis, mere eller mindre og rydder op og vasker op, når jeg kommer hjem fra arbejde, ellers kan jeg ikke slappe af. Det ligner altså slet ikke mig. Har en gang haft en teori om at når ens omgivelser rodede, så rodede ens hjerne også. Måske sandheden, min hjerne kan i hvert ilfælde ikke klare mere rod. Den er stoppet med rodede tanker uden sammenhæng eller sammenføring. Men en gang troede jeg også på at et ægte geni herskede rod og jeg er jo ikke mindre end et ægte geni. Man kan ikke være andet end et ægte geni, når man kan lade sig skille fra sin hjerne, uden videre komplikationer. Jeg er næsten stoppet med at ryge. Jeg er gået over til Manitou uden konserveringsmidler og det er næsten det samme som at stoppe. Man bliver jo udsat mere eller mindre for passiv rygning hver dag, eller måske. Så hvorfor ikke ryge selv? Kloge tanker fra en utrolig klog pige, voksen pige ej at forglemme! Nu hører jegmusic when the lights go out med The libertines... Kan så godt lide Pete's stemme, tror desværre ikke den at den holder så mange år. Desværre. Tragiske menneskeskæbner. Er Sasha en tragisk menneskeskæbne, på en anden måde? Nej, absolut ikke, hun bliver en helt fantastisk mor, men nu sidder hun derhjemme ikke klar til verdenen, 7 uger henne og med en mand i london der ikke kan forholde sig til at blive far. Kvalme. De siger at de første tre måneder af graviditeten skulle være den værste. Hun gennemlever den. Puh! Jeg er ikke klar til at blive rigtig voksen med villa,vovse og volvo endnu. Men jeg kan også sagtens lyve. Måske er man rigtig voksen når man føler det, med eller uden børn og måske vil jeg slet aldrig rigtig nogensinde være rigtig voksen, bare et rigtig menneske.
Nu går jeg ud og ryger! Nu har røget og kigget på nedbøren, det regner så forfærdelig meget. Vanvittigt. Shiny happy people fra R.E.M - tak, R.E.M. Skal snart ud i regnen - jeg bliver så våd. Men jeg har hørt fra måske pålidelige kilder at man bliver mere våd, hvis man løber. Noget med at regnen rammer en mere eller noget som jeg ikke kan huske. Men det er sandheden.

Ingen kommentarer: