onsdag, december 27, 2006

Julen er FÆRDIG!

Og jeg mener virkelig færdig, ikke mere julehømhøm og så videre.. Og hvis du spørger mig er det faktisk helt okay. Det er ikke fordi jeg har haft en dårlig jul eller noget, nææ.. den har såmænd været ganske god, omend en del stresset for at nå at se dem man synes er rare inden man skal hjem igen... Lillejuleaften gik der koks i butikken og hende der skulle lukke kom ikke hvilket medførte stampning i gulvet og Tine lukkede før tid ( gad vide om det før er sket i emmerys historie?) for hun skulle altså til jylland, klokken 21.30 befandt jeg hjemme ved min døve mormor som prøvede at få mig til at guffe nogle frikadeller og grønsager i mig, mens jeg prøvede at forklare at jeg lige skulle ha' spist den portion risengrød hun lige havde stilt foran mig.. Det fik jerg da gjort og et par frikadeller røg der da også ned, selvom mormor blev trist over jeg havde glemt at putte salt på.. Har sovet ude ved mormoderen i julenætterne, kom godt nok lidt for sent hjem de sidste to nætter, da selveste juleaften blev holdt i Århus, en 25 kilometer fra låsby og farmoderen skulle køres hjem og så på målet og holde rigtig juleaften! 26. fik jeg den helt store kærlighedserklæring fra mere end én. Katrine min veninde som jeg dårligt nok har set i godt og vel et år, holdt sin traditionelle julefest med bror og søs og der skulle jeg jo lige op og sige hej, jeg kom først der op af ved en 22-tiden da jeg havde stram tidsplan og gerne ville nå at se dem jeg kunne på kortest tid. Fulde mennesker som lige har holdt jul er utrolig kærlig og sentimentale, for Katrine blev ved med at kysse mig lidt, råbe " TINE KLEEEIIIN" og så slå mig lidt fordi det var sp lang tid siden vi havde set hinanden.. Det hele var egentlig rart, for jeg kunne mærke folk havde savnet mig deroppe og det er jo altid rart... Der var godt nok en gut der ville føde mine børn (?!) og synes jeg var den ideélle (<----HVORDAN HELVEDE STAVER MAN TIL DET?) kvinde, men han vidste godt han ikke var alternativ nok til mig (?!). Åhh mfor pokker, har lige åbenet butikken og nu skal jeg selvfølgelig på toilettet, det er så typisk at det næsten gør ondt ondt ondt.. Jeg er glad for jeg kun skal være her til klokken 11, for jeg er træt, har render under øjenene og skal lave langtidsstegt kalv til englænderen, der kommer i aften - HURRAAAA!!! Hvor køber man bov og bryst? eller bare en af tingene? Tyttebærsyltetøj? Mødte en mand og hans islandske kone i toget som stak mig en øl og opskriften på kalvebov og god vildt sovs! jeg kunne fornemme salven i hans mundvig, da han fortalte mig hvordan jeg skulle smage sovsen til.. Sådan noget er hyggeligt! På trods af hyggen bestemte jeg mig dog for at tage en lur, men sjeg lyttede til tonerene fra min skinnende nye Ipod (som jeg endelig har fået lagt musik ind på hurra). Så kom Christian Thomsen og han havde et stuntmanspil på sin mobil - fantastisk! Desværre kom vi til hovedbanen, lige i sidste bane, og jeg havde ikke fået ramt koen endnu! Nu er det morgen og jeg er træt og på arbejde på ny.. Goodbye - I'm the weakest link!

Ingen kommentarer: