søndag, august 20, 2006

Hvem er det lige hende der Nemesis er?!

Nemesis er gudinden for retfærdighed og hævn. Hendes vrede er rettet mod menneskenes overtrædelse af den naturlige orden og den arrogance, der er skyld i det.

Nemesis forfølger den hovmodige og den onde med ubrydelig hævn. Hybris (synd og hovmod) straffes med nemesis (undergang). Der, hvor jordisk lov ikke kan ske fyldest, træder en guddommelig mekanisme i funktion.

- All right, så fik vi det med....

Jeg er rasende i dag, ja, det er rigtigt, rasende. Ond i sulet og træt af mennesker. Løbende mennesker - skeletløberene og muskelmændsløberne, pige med accesoriehundihåndtaske, ispind på min vej og at jeg faktisk føler utrolig middelmådig idag og det pisser mig af! I fredags, havde en morgen hvor jeg troede jeg skulle møde klokken ni og stod op til det, men fandt ud af det først var kl. 12 - røv. men all right, indtil jeg kom i tanke om jeg nok skulle anskaffe mig et pas, da jeg skal til england i næste weekend, har pt intet dankort, småpenge, skrabet sammen til pasfoto, ingen legimation, på borgeservice og få kvittering på flytning og så ned på paskontor. Alt dette på 1 ½ time, ½ time går på at få taget pasfoto, da jeg åbenbart ikke har fået mine briller refleksbehandlet (??) ender med "how are you doing-billede", borgerservice = ½ time, ind på pas kontor, mangler dåbsattest, skaffes på krikekontor, billede kan pludselig ikke bruges pga "how are you doing-blik" gør at brille skærer i øje, dumme pasfotomand, cykler tilbage for at få taget et nyt. Paskontor = halmtorv, fotomand = østerbro, arbejde klokken 12 = charlottenlund. Cykler, er meget rød i hovedet og glitrende = nyt pasfoto! Nemesis?!

I dag kom brødet en time forsinket = nemesis?!

Øv! Giv mig så mit dankort tilbage, røv!

Ingen kommentarer: