onsdag, maj 13, 2009

Idyl-suckeren (- dedikeret til Ida M)

Jeg drømmer om et lille bindningsværks hus med stråtag, en stor have med æbletræer, blomster og urtehave. 2 gadekryds af venlige hunde. Et køkken med et stort gaskomfur og ovn der kan rumme 8 ænder i sig. En lille gris, der går roder rundt i rødbederne og kartofflerne. Et bålsted med tilhørende pandekagebagningspander på en stang.
Jeg er blevet forelsket i naturen og små landsbyer, hvor alle hilser på hinanden. Hvor man stadig er nytilflyttter efter 10 år. Jeg drømmer om et drivhus fyldt med tomatplanter og vindruer i taget. Jeg drømmer om en hønsegård og friske æg. Killinger og kattemor ude i et lille hjemmelavet kattehus.
Jeg drømmer om at bage boller og brød hele tiden, lave lækkert mad fra haven og gå lange ture. Jeg drømmer om at bo tæt på Ida, hendes kage-bageri og hendes hårløse hunde.Jeg drømmer om at passe hinandens unger og sylte bær og grisens rødbeder.
Åh, hvor jeg dog drømmer...

Ingen kommentarer: