mandag, december 07, 2009

Hypnose?!


Kan man mon blive hypnotiseret således at man bliver mere ansvarsfuld? Så man får lavet sine lektier til tiden, betalt sine regninger, sparer på sine penge - altså sætter alt sjov til side for at blive et "bedre" menneske? Jeg spørger bare? Hvis man kan "kurere" jalousi og lærer folk at stoppe med at ryge, burde man så ikke kunne hjælpe dem med ansvar? Hvis ens underbevidsthed er med på den?
Jeg er ikke noget dårligt menneske. Men jeg har virkelig svært ved at få gjort ting uden andres støtte - det er en anerkendelse. Jeg møder i skole, så bliver tingene gjort, jeg tager på arbejde og er ansvarsfuld - når det indebærer andre mennesker - så er det ikke så svært. Men mig selv og alt andet der indebærer mig! og kun mig! Det kan jeg ikke klare - jeg har tidspunkter, solskinsøjeblikke. Men jeg er et meget svagt menneske. Jeg bukker under for min egen pres. Ingen ryggrad og ingen selvdiciplin! Kan man blive hypnotiseret, så man får selvdiciplin? HVOR LÆRER JEG DET?!

1 kommentar:

Jacob sagde ...

Hej

Ja, det kan du faktisk godt få hjælp til. Ansvar er et abstrakt begreb, vi har "opfundet", som forklarer en bestemt situation, relation, handling, følelse m.fl. som er hægtet på ordet. Hvis der altid går noget galt i en bestemt situation (eller relation - dig), så kan der arbejdes med det i hypnose og forandre de neurologiske relationer som forhindrer dig i at gøre det som du gerne vil.

venligst,

Jacob Strachotta