tirsdag, august 25, 2009

Første skoledag - førstegangslektier.......

...... Jeg har aldrig været bleg for at indrømme, at jeg er ikke skabt til koncentration, ej heller skabt til at læse ting som jeg ikke selv har valgt. Jeg er skabt til at være i centrum (som lærer) og vælge ting andre skal læse.

Skolen er startet igen, og endnu en gang hamrer jeg mig selv i hovedet med selvdiciplin! "Jeg kan, jeg skal, jeg vil, jeg kan, jeg skal, jeg vil" og endnu en gang sidder jeg i en situation, hvor cirka 25 sider skal læses og overspringshandlingerne tager overhånd. 25 sider er jo i og for sig, ikke meget.. Jeg elsker at læse (læs: selvvalgte romaner m.m.), jeg syntes ikke en gang at det er uinteressant, det jeg læser.. Så hvorfor er jeg så sådan en en overspinger? Jeg skriver blog ( men det giver mig også en bedre skrivekompetence.....)

Jeg har spist en skålfuld rosiner, drukket alt for meget kaffe og burde bare læse de sidste 7 sider..... I stedet er jeg gået i gang med at lære mig selv de danske statsministe?!

2 kommentarer:

Stina sagde ...

Jeg vil gerne høre dig i de danske statsministre imorgen, når koncentrationen er slut, og vi ikke hører efter hvad læreren siger :-)

TiN yArDbIrD sagde ...

http://da.wikipedia.org/wiki/Danske_statsministre